UTRIKES. Tennisspelaren Björn Borg skapar annonskampanj för sitt varumärke med argumentet ”varför bygga murar när vi kan lära av varandra”.

Björn Borgs kampanj ”Borg open- Tennis Across Borders” är ett initiativ för att visa att varumärket är för öppna gränser och att vi människor måste ”lära känna och lära av varandra istället”.

Genom sin reklamfilm, med tennisspelarna Peter Clemente från USA och Mariano Argote från Mexico, vill man förmedla det hinder som murar innebär och visa på att det kan vara bra att byta spelhalva. Ett budskap i reklamfilmen tycks vara att Peter Clemente inte skulle varit den tennisspelare han är idag om det funnits en mur för att stoppa införseln av illegala invandrare till USA.

Varumärkets vd Henrik Bunge anser det trist att makthavare förespråkar murar mellan nationer och vill inspirera oss till att ”öppna upp för sina grannar” och se fördelarna med att ”föra människor samman”.

Källa:
Björn Borg riktar känga mot Donald Trumps mur


  • Publicerad:
    2017-07-12 12:20