VISBY. Hamburgerkedjan Max lanserade sig under Almedalsveckan som ett anti-svenskt företag. Under Sverigedemokraternas tal delade representanter för kedjan ut flygblad där det påstås att mångfald är ett måste.

MAX

Under Sverigedemokraternas dag i Almedalen passade hamburgerkedjan Max på att sprida sitt budskap om mångfald. Representanter för Max delade ut flygblad bland åhörarna med budskapet ”utan mångfald, ingen tillväxt”. Max anordnade även två seminarier under Almedalsveckan med tema mångfald.

Anledningen till restaurangens kampanj uppges vara att det finns krafter som anser att ”invandringen är ett problem som bara kostar pengar”, en inställning Max vill förändra. Därför låter kedjan meddela att innan 2018 ska 50 stycken utlandsfödda rekryteras till chefspositioner inom företaget. Man påpekar även att ”Mångfald är en nödvändighet för vår tillväxt”.

Flygbladet avslutas med en hälsning från hållbarhetschef Pär Larshans, som uppger att han gärna tar emot synpunkter. Larshans kan nås på telefonnummer 070-206 16 69 eller på sin e-post som är par.larshans@max.se

Källa:
Livesändning Almedalen


  • Publicerad:
    2013-07-03 20:10