ANTIVIT PROPAGANDA. Klädföretaget H&M har släppt en ny antivit reklamkampanj. Videon är fylld av antivita, mångkulturella inslag och rasblandade par. ”Framtiden är här”, proklamerar en svart kvinna. 

H&M:s har släppt en ny reklamkampanj som man kallar ”Bring on the future”, som ungefär betyder ”Framtiden är här”. Reklamfilmen beskrivs av klädjätten som en ”ödmjuk, hoppfull och hjärtevärmande nyårsdikt som inkluderar den Grammyprisvinnande reggae-artisten Koffee”.

Den antivita reklamfilmen är fylld med sexuellt avvikande och mångkulturella inslag, samt otroligt många rasblandade par. Såväl bögpar, lesbiska par och flera rasblandade par syns i videon. Samtliga sällskap i videon består av människor från alla världens olika hörn.

”Framtiden är nu och här”, avslutar den svarta artisten Koffee när alla mångkulturella kompisgrupper tittat färdigt på nyårsfyrverkerierna.

I skrivande stund har reklamfilmen 719 tummar upp och 1117 tummar ner. H&M har också valt att stänga av kommentarsfältet på videon för att undvika kritik från folket.


  • Publicerad:
    2020-12-15 16:00