INRIKES Åtskilliga Nässjöbor fick under lördagen – många både hemma och under bilfärd – ta del av Motståndsrörelsens syn på det pågående folkutbytet och dess bakgrund.

Nordiska motståndsrörelsens aktivister kom på lördagen till den av mångkultur plågade staden Nässjö för att påminna dess invånare om de historiska rötterna till dagens missförhållanden i svenskarnas land och inspirera till kamp mot dem.

Det handlade om

  • en uppenbar överträdelse av en grundläggande demokratisk princip.
  • svenskfientliga beslut rörande massinvandring fattade bak slutna dörrar av köpta politiker, vilka tillsett att den förda politikens ödesdigra konsekvenser drabbar andra svenskar än dem själva.

Storm

För maximal exponering av sitt budskap placerade motståndsmännen sig först på bron över riksväg 40 i höjd med Nässjöbyn och vecklade ut sin banderoll, medan stormen piskade säsongens första snöflingor mot dem.

Nordfronts utsände rapporterar om förbisusande trafikanters genuina uppskattning av aktionen, både på leden och på bron – visad genom allehanda positivt laddade vinkningar, gester och hälsningar.

Foto: Nordiska motståndsrörelsen

I takt med att trafiken på riksväg 40 efter några timmar började glesna något, föll aktivisternas tankar alltmer på alla folkfränder i staden Nässjö, som denna oväderslördag fördrog hemmets lugna vrå. Nog skulle väl också så många som möjligt av dessa få sig något kampuppmuntrande till livs. Resten av dagen upptogs därför av flygbladsutdelning till hushåll.