HOMOLOBBYN. Känt homopar som sprider propaganda om kärnfamiljens upplösning frontar klädmärket Acne studios nya kampanj.

Hela ”regnbågsfamiljen” i sängen när det svenska designermärket Acne gör reklam för sin höstkampanj. Skärmdump: i-d.vice.com.

Det svenska designer-klädmärket Acne studios släppte nyligen sin nya kampanj inför höst- och vintersäsongen 2017.

Frontar gör Kordale Lewis och hans ”partner” Kaleb Anthony – ett känt homosexuellt par som via Instagramkontot @kordalenkaleb visar upp sitt vardagsliv i New York, som två pappor till fyra barn, varav den yngsta är 8 månader.

Paret blev känt 2014 efter att ha postat ett inlägg på Instagram, där de på bilden poserar halvnakna medan de borstar sina döttrars hår. Idag propagerar homoparet öppet för alla sorters familjekonstellationer som något sunt och naturligt.

— Idag är det inte en man och en kvinna som definierar en modern familj. Det kan var två föräldrar, eller en förälder, som tar hand om sina barn. Du kan ha ensamstående föräldrar, homosexuella föräldrar, heterosexuella föräldrar, och även föräldrar som adopterar sitt barn, säger Kordale i en intervju i det brittiska magasinet i-D Vice.

Även svensk nöjesmedia har med förtjusning plockat upp nyheten. Tidningen Elle, som främst vänder sig till unga kvinnor, beskriver exempelvis familjen som den ”hetaste just nu”.

Källor:
kordale and kaleb, instagram’s fave gay dads, star in an amazing acne studios campaign
Instagrams hetaste familj frontar Acne Studios nya kampanj


  • Publicerad:
    2017-08-29 17:30