INRIKES. Efter att reklambyrån Forsman & Bodenfors i reklamkonceptet ”Made By Sweden” lyfte fram Zlatan Ibrahimovic som en svensk ikon fortsätter man nu att leverera mångkulturell reklam åt Volvo personvagnar.

volvoreklam2016

I Volvos kommande reklamfilm för nya Volvo XC60 kommer man att lyfta fram mångfalden inom koncernen och rikta strålkastarna mot de som arbetar på företaget. Genom att anställa personer från olika bakgrunder och med olika nationaliteter stärker man företaget och ”det vi kallar Volvoandan” menar man.

— Medarbetare med olika bakgrunder ger oss flera fördelar. Kritiskt tänkande och olika sätt att närma sig frågor är avgörande när man skapar något nytt. Se bara på framgången med nya Volvo XC90 och förra årets försäljningsrekord. Vi menar att en stor del av framgången för Volvo Cars kan tillskrivas mångfalden i företaget och det vi kallar Volvoandan, säger Björn Annwall på Volvo personvagnar i ett uttalande.

Totalt finns det runt femtio nationaliteter på företaget och Annwall menar att det är anledningen till att man bygger så bra bilar.

— Antalet medarbetare växer i takt med vår försäljning. Idag arbetar nära 50 nationaliteter med att designa, utveckla, marknadsföra och sälja våra bilar. Mångfald handlar inte bara om ålder, kön, sexuell läggning eller etnicitet – det handlar om att ta tillvara på de kunskaper, erfarenheter och personligheter som finns hos alla medarbetare. Vi anser att mångfald får oss att göra bättre bilar, avslutar Annwall.


En tidigare reklamfilm med Zlatan Ibrahimovic inom konceptet ”Made By Sweden”.

Källa:
Volvo hyllar mångfalden i företaget i den nya kampanjen


  • Publicerad:
    2016-01-21 10:00