Plexiglas kan komma att skydda politikerna i riksdagen
2024-10-04 16:50
REKLAM. Målgruppen är företag ”som numera är modiga att stå för vad de tycker”.
En ny reklambyrå har skapats som kan komma att utmana den nuvarande reklamvärlden som är nästintill helt anfrätt av kulturmarxism och feministiska värderingar. Den nya reklambyrån Etablissemanget kommer vända sig till ”den del av marknaden som vill slippa intersektionalitet, feminism, postmarxism och normkritik”.
I en intervju med Resumé säger grundaren Jonas WE Andersson att reklamvärlden är politiskt styrd, men att det finns andra vägar in för reklamuppdrag och att ”tiden nu är mogen” för det.
– Tyvärr så innebär det att den värld som vi båda älskar – kulturvärlden – är helt stängd för oss. Vi kommer inte få ett enda uppdrag inom kultursektorn eftersom hela den branschen är totalt ideologiskt förgiftad, säger grundaren Andersson och fortsätter.
— Våra uppdrag tror jag mer ligger inom mellanstora eller större företag som numera är modiga nog att stå för vad de tycker. Jag tror att vi kommer få uppdragsgivare som ligger mer åt det vetenskapliga hållet, såsom techföretag.
Etablissemanget har haft uppdrag åt Armémuseeum, Boxer,
– Jag tror att många företag är felinformerade. När de pratar om saker som mångfald och normkritik och liknande så vet de inte riktigt vad de pratar om, annat än att man har förstått att det är det här som gäller just nu. Om en marknadschef och en byrå som båda är utbildade i normkritik kokar ihop någonting åt ett varumärke är risken stor att man tar fram någonting som går emot den primära målgruppen. Man kan rent av förödmjuka och håna sin primära målgrupp. Där kan vi komma in och förklara att det inte är särkilt bra att syssla med, säger Andersson.
Källa:
Hjälpte SD i valet – startar landets enda ”Sverigevänliga” byrå