SPEL. Efter att det svenskutvecklade antinationella sionistspelet ”Wolfenstein 2: The New Colossus” släpptes i oktober har försäljningen gått så trögt att priset för spelet mer än halveras till Black Friday.

”Wolfenstein 2: The New Colossus” handlar om den polsk-judiske huvudkaraktären B.J. Blazkowicz som tillsammans med svarta och judiska motståndare mot nationalsocialism ska mörda så många hollywood-nazister som möjligt.

Efter succérebooten av den gamla Wolfenstein-serien med Wolfenstein: The New Order som släpptes 2014 påbörjade det svenska spelföretaget Machine Games snabbt en uppföljare på begäran av deras publicerare Bethesda.

Men när det antinationella Wolfenstein 2: The New Colossus väl släpptes den 27 oktober i år möttes det av dålig kritik från spelare och sålde inte alls lika bra som Bethesda hade hoppats på. Detta trots att de hade lagt flera miljoner på en politiskt korrekt reklamkampanj där de skulle smutskasta nationalsocialister, Alt right-anhängare, vita nationalister och Trumpanhängare för att lägga an tonen för spelets sionistiska budskap.

Folk som försökt bortförklara Wolfenstein 2:s dåliga försäljning säger att digitala kopior av spelet inte räknas med i antal sålda spel, men går man in på Steam där spelet säljs digitalt så ser man att det inte ens finns med i topp 25 av de mest sålda spelen för oktober och november. Nu har Bethesda bestämt sig för att mer än halvera priset på spelet inför den judeo-amerikanska konsumtionshögtiden Black Friday. Nordfront uppmanar dock såklart folk att ”goycotta” spelet.

Källa:
Wolfenstein 2: The New Colossus and The Evil Within 2 start slow at U.S. retailers


  • Publicerad:
    2017-11-20 20:50