I torsdags presenterade sociologiprofessorn, regeringsutredaren och främlingen Masoud Kamali sin mångomtalade och av regeringen finansierade utredning ”Integrationens svarta bok.” Nationellt Motstånd har granskat främlingen Kamalis påstådda vetenskapliga gärning och kan nu presentera dennes verkliga ideologiska drivkrafter. Dock ska vi först ta oss en närmare titt på ”professorns” bakgrund.

Svensk kritik värre än tortyr
Född i Iran 1956 under Shahens styre fick Kamali, tillskillnad från den överväldigande majoriteten av sina landsmän, en akademisk utbildning. Masoud Kamali kommer alltså från samma sociala bakgrund som den så välkända ”villavänstern” i Sverige. Sin examen tog han vid universitetet i Tabriz. Till Sverige kom han som ”asylflykting” 1987. Bortsett från två professurer arbetar Kamali för tillfället väldigt nära maktens köttgrytor, via ett EU-finansierat forskningsprojekt.

Kamali uppger att han blev torterad i Iran under 70-talet med elchocker, men att den behandling som han fått utstå i Sverige av ”den strukturella rasismen” har varit långt värre. Främlingen Kamali avskyr alltså så till den milda grad det gästfria land som tagit emot honom, att han egentligen hellre skulle vilja leva i Ayatollornas Iran. Varför han då väljer att stanna i ett så fruktansvärt rasistiska land som Sverige, har han aldrig redogjort för. Masoud måste dessutom ha ännu svårare att förklara hur han lyckats tillförskansa sig en så privilegierad ställning i detta så fördomsfulla land. För är man verkligen diskriminerad när man som främling lyckats bli en regerings rådgivare och professor vid två universitet? Elchockerna från den påstådda tortyren kanske har satt djupare spår i den lille iraniern än vad han själv är medveten om?

Judiskt idéarv
Masouds ideologiska agenda har minst sagt lika dunkla motiv, som hans anledningar till att uppehålla sig i Sverige. Han tillhör samma vetenskapliga tradition som den ökända ”Frankfurtskolan”, vars ursprung är väldokumenterat judisk. Enligt Masoud är varje modern europeisk samhällsbildning enbart en abstrakt föreställd gemenskap. En konstruktion för att gagna den vita ”borgerligheten” och inte en organisk, ur det gemensamma etniska arvet och historien framvuxen naturlig enhet. Att människor stammande ur samma familj, släkt och folk per naturens automatik identifierar sig och solidariserar sig med varandra, ser alltså iraniern som en enda stor ”kapitalistisk konspiration”. Vid sidan om de sionistmarxistiska idéerna förfäktar Masoud Kamali ”Critical White(ness) Studies”, en amerikansk beteckning för en sociologisk inriktning som i västlandet sprider vanföreställningen om ”den vite mannens medfödda ondska”.

I praktisk verklighet så innebär denna ideologiska sörja att Masoud förordar att Integrationsverket läggs ner, och med det att alla reella möjligheter att kontrollera massinvandringen försvinner. Den svenska myndigheten ska istället fokusera sig på att tillgodose främlingarnas direkta materiella behov. All form av assimilation och anpassning till majoriteten ska överges och främlingarnas kulturella och etniska arv uppmuntras och bejakas. Detta kan tyckas vara vad den svenska politiken i dagsläget redan gör, men i Masouds tappning dras dagens politik till dess yttersta spets. Alla former av etniskt och kulturell nordiskhet, med ett för Sverige unikt arv, vill Masoud i lag förbjuda. Vidare vill han upprätta så kallade ”medborgarråd” (klingar inte detta sovjetiskt så säg?) bland ”socialt utsatta områden”, kraftigt begränsa polisens rätt att kontrollera personer på gatan och efter amerikansk modell införa positiv särbehandling. Sist men inte minst vill han att citat ”personalens sammansättning hos statliga myndigheter (ska) återspegla hur Sverige (etniskt) ser ut idag”.

Så när nu främlingen Masoud Kamali åter klev fram i offentlighetens ljus måste varje patriot vara medveten om vilken ljusskygg och välorganiserad liten minoritets intressen han verkligen gynnar. För en sak är säker, inte är det svenskarna som gagnas i Masouds värld.


  • Publicerad:
    2006-08-18 00:00