KULTURMARXISM. För att tillgodogöra dig ”budskapet” i en ny reklamfilm som försöker sälja ”framtidens vård” behöver du inte kunna svenska eller utvärdera fakta. Däremot är det bra om du är musikalisk, känslomässig och påverkas av enkla ljud som ”uuuuhhhhhhh” och liknande.

I en bisarr filmsnutt gör en nätbaserad läkarfirma reklam för sig genom att en rasfrämling utstöter oartikulerade ljud som mest påminner om läten som vanligen kan höras i ett zoo.

Den ovanliga filmen ingår i en serie reklamfilmer som har det gemensamt att de alla befolkas av märkliga kulturmarxistiska figurer. Filmerna söker inte påverka besökaren genom att vara informativa utan snarare genom känslan och den monotona ljudslinga som klistrar sig fast i besökarens auditiva minne.

Det kan även noteras att man inte behöver kunna svenska för att förstå reklamfilmerna vilket ser ut att vara tanken. Frånvaro av ord passar bra i det mångkulturella landet Sverige där så många språk och människor från hela världen trängs och där det framför allt är den undanträngda ursprungsbefolkningen – som ändå ska bytas ut – som till fullo behärskar svenska språket.

Det är reklambyrån Honesty som ligger bakom reklamfilmerna som nu lanseras för att ”sätta varumärket” för den digitala läkarfirman.

— Vi har hittat en otroligt fin harmoni i det här samarbetet som kommer ta oss långt och det är så klart extra roligt när det gäller just framtidens vård, säger Walter Naeslund som är vd på byrån.


  • Publicerad:
    2020-08-03 19:00