SOCIALA MEDIER 26 vänsterorganisationer vill nu att de stora globalistföretagen agerar mot Twitter.

Under flera år har vänstern effektivt använt sig av cancelkulturen som strategi för att få meningsmotståndare censurerade på sociala medier. Men sedan det blev känt att affärsmannen Elon Musk köpt Twitter och utlovat yttrandefrihet riskerar denna strategi nu gå i stöpet.

Socialdemokraterna tycks ha insett detta och lämnar därför Twitter efter att ha varit aktiva på plattformen i 15 år. Anledningen är att partiet inte ser ”samtalsklimatet” som ”produktivt”.

Nu har en rad vänsterorganisationer skickat brev till några av globalisternas största varumärken om att sluta annonsera på Twitter. Detta skriver CNN. Enligt mediabolaget har bland annat Disney, Coca-Cola och Kraft uppmanats att bojkotta Twitter.

CNN kallar de grupper som står bakom brevet för ”advocacy groups” vilket kan översättas till intressegrupper eller lobbygrupper. Men CNN berättar inte mycket om vad det rör sig om för organisationer eller hur de finansieras.

När Nordfront går igenom grupperna visar det sig att samtliga har kopplingar till vänstern, extremvänstern eller partier som Demokraterna i USA eller brittiska Labour.

Bakom uppmaningen finns bland annat Media Matters for America vars president, Angelo Carusano, varit en av ledarna inom Democratic National Committee (DNC) som är det styrande organet i Demokratiska partiet i USA.

Den brittiska tidningen Daily Mail har listat och granskat de 26 organisationerna och menar att ”George Soros, Clinton- och Obama-anställda och europeiska regeringar ligger bakom anti-Musk-kampanjen”. På listan finns bland annat organisationer som Center for Countering Digital Hate som har kopplingar till brittiska Labour, feministorganisationen Ultraviolet, Access Now som finansieras av George Soros men också den svenska, danska, tyska och nederländska regeringen.