DEKADENS. Fotomodeller som har sex med varandra, onanerar, rasblandar och har homosex är exempel från klädmärket Eckhaus Lattes nya kampanj.

Zoe Latta och Mike Eckhaus står bakom den dekadenta kampanjen.

Bakom klädmärket Eckhaus Latte står designerna Mike Eckhaus och Zoe Latta. I reklamkampanjen för sin nya sommarkollektion har man nyttjat modeller som begår sexuella handlingar med varandra vilket bland annat innefattar oralsex, onani och vanliga samlag.

Den dekadenta kampanjen innehåller naturligtvis både homosexualitet och rasblandning och hyllas av en rad så kallade kulturpersonligheter för att den är så ”vågad” och ”gränsöverskridande”.

Ida Elise Eide Einarsdottir, redaktör för det norska modemagasinet Vixen, berättade nyligen för norska Dagbladet att hon tycker väldigt bra om kampanjen. Hon hyllar också klädmärket som annars är mest känt för sin ”könsneutrala” och androgyna linje och sitt förespråkande av ”fri sexualitet”. Även om hon tycks inse att vissa kan finna det hela vulgärt så menar hon att kampanjen visar ”det mest naturliga i världen”, med andra ord att fotomodeller får betalt för att onanera, rasblanda och ha homosex framför kamera.

I bakgrunden: Bild från Eckhaus Lattes dekadenta kampanj. I förgrunden: Vixen-redaktören Ida Elise Eide Einarsdottir.

Einarsdottir hävdar dock att det inte finns någon anledning att reagera negativt på kampanjen.

— Det är sensuellt och visar kärlek på sitt mest ärliga och sårbara sätt, förklarar hon till Dagbladet.

Einarsdottir menar vidare att kampanjen kan ses som ett svar på Donald Trumps mer konservativa linje i HBTQ-frågor. Trump har som bekant haft en mer restriktiv hållning gentemot den aggressiva homolobbyn, något som förstås har retat upp vänsterliberaler.

Nordfront har valt att inte ta med fler bildexempel i notisen. För den som vill se bilderna kan de enkelt sökas fram på Internet.

Ursprungligen publicerat på Frihetskamp.

Källa:
Modellene har sex på ordentlig i kampanje


  • Publicerad:
    2017-04-04 08:50