Läkemedelsföretag sponsrar transpropaganda för barn
KAMPEN MOT NATUREN • Tillverkare av könsförstörande läkemedel som anti-androgener, pubertetblockerare och ”bröst-framkallare” för män sponsrar verksamheter, där transsexualitet propageras för barn.
En dekadent propagandafilm som heter Mama has a Mustache har sponsrats av Bayer, ett läkemedelsföretag som tillverkar olika läkemedel avsedda att ”feminisera” transors kroppar. Filmen syftar till att normalisera så kallad transsexualitet, och målgruppen är barn, fem till tio år gamla. Filmens trailer börjar med att ett litet barn får frågan:
— Kan du vara en tjej och ha en pojkkropp, eller vara en pojke och ha en tjejkropp?
Barnet svarar:
— Ja, de är transpersoner.
Ett annat barn i trailern säger:
— Jag känner att jag inte riktigt är en pojke eller en tjej.
Filmens webbplats har undertiteln Barn pratar genus. Här finns bland annat ett filmsynopsis som inte lämnar något utrymme för tvivel rörande filmskaparens ambitioner om att framtvinga barns bekräftelse av vuxnas sexuella dekadens. Filmen förklaras ”domineras helt av intervjuer med barn i åldrarna 5-10” och sägs utforska ”hur barn kan uppleva en värld utanför den traditionella könsbinären”. Regissören Sally Rubin, professor med tjänst vid Chapman University, berättar här om sin film. Hon börjar med några frågor som hon lämnar upp till läsaren att besvara:
— Hur uppfattar barn, bland vilka många anammar detta icke-binära förhållningssätt, sitt eget och sina föräldrars kön? På vilka sätt frigörs barn till icke-binära människor till att uttrycka sig i en rad nya former? frågar hon och fortsätter:
— Föräldrar, lärare och barn befinner sig nu i ett tillstånd där de är redo att börja prata om dessa frågor – och redo att ta med sig samtalen in i klassrummet – och hem.
Rubin förklarar sedan varför hon tycker att filmen är särskilt viktig just nu:
– Medan lagstiftningen kring kön och identitet fortsätter att försöka hindra barn från att vara som de är … så försöker Mamma har en mustasch utforska och upptäcka denna spännande nya gräns med lätthet, humor, barnslig öppenhet och lek.
Regissören säger att hon är särskilt angelägen om att ”föra in den här filmen i alla klassrum”. Hon berättar att den kommer att marknadsföras på flera sätt, bland annat genom skapandet av ”en pedagogisk verktygslåda och diskussionsguide för användning i klassrummet”. Rubin gjorde filmen tillsammans med Max Strebel, regissör för animation, och Stacy Goldate, medproducent. Alla tre identifierar sig som antingen ”queera” eller ”icke-binära”.
Tillverkare av könsförstörande läkemedel sponsrar
Denna films sponsor Bayer är ett multinationellt läkemedelsföretag, som framställer cyproteronacetat, en anti-androgen som används för att feminisera män vilka ”identifierar sig som kvinnor”. Ett av de cyproteronacetat-läkemedel som Bayer tillverkar heter Diane-35ED. Läkemedlet innehåller även etinylestradiol, som är specialdesignat för att orsaka utvecklandet av kvinnoliknande bröst hos en man. Det finns fler exempel på att företag, som tillverkar könsförstörande läkemedel, sponsrar verksamhet som syftar till att normalisera transsexualitet för barn.
Inom GenderCool-projektet gör högprofilerade ”trans-ungdomar” vilka framställs som förebilder, medieframträdanden för barn och andra ungdomar. Projektet sponsras av AbbVie Pharmaceuticals, som tillverkar Lupron – ett kraftfullt pubertetsblockerande läkemedel, som också använts för att kemiskt kastrera sexförbrytare. Det har även letts i bevis att åtskilliga läkare, flera av dem i chefsposition på någon genusklinik tillhörande ett barnsjukhus, har erhållit ekonomisk kompensation av AbbVie och Endo Pharmaceuticals – båda storproducenter av pubertetsblockerare.